بیانیۀ هیئت‌مدیرۀ انجمن‌علمی فلسفۀ دین ایران (دورۀ چهارم)

ارسال شده در: اخبار, کتابخانه | 0 | تعداد بازدید: 1,348

به نام خدا

اعضای محترم انجمن‌علمی فلسفۀ دین ایران

با سلام

در آغاز بر خود لازم می‌دانیم که از حسن نظر شما در انتخاب ما به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیرۀ دورۀ چهارم انجمن فلسفۀ دین سپاس‌گزاری کنیم. بی‌شک این انتخاب افزون بر آن که مایۀ مباهات ماست، بار سنگین مسئولیت پیشبرد انجمن در مسیر اهداف والای آن را بر دوش تک‌تک ما برای دورۀ سه‌سالۀ آینده نهاده است که امیدواریم با عنایت خداوند متعال و همکاری و یاری شما گرامیان بتوانیم در انجام این مسئولیت خطیر سربلند بیرون آییم.

انجمن‌علمی فلسفۀ دین ایران در عمر کوتاه خود (حدود ده سال) و به‌رغم محدودیت‌های شدید (به‌خصوص از جهت حمایت‌های مالی) موفق به انجام طرح‌های بزرگی شده و در این سالیان گام‌های مؤثری در جهت بسط و ارتقاء مباحث فلسفۀ دین در ایران برداشته است. فعالیت‌های علمی گوناگون در بعد ملی، انجمن‌علمی فلسفۀ دین را به تراز یکی از برجسته‌ترین کانون‌های فعالیت آکادمیک در زمینۀ فلسفۀ دین ارتقاء داده است. همچنین، برگزاری سالانۀ همایش بین‌المللی فلسفۀ دین (در هشت دوره) چهرۀ انجمن را از یک نهاد علمی ملی به نهادی بین‌المللی که نمایندگی فلسفۀ دین ایران را در ابعاد جهانی بر عهده دارد بدل کرده است. با این حال، و به‌رغم این کارنامۀ درخشان، اعتقاد ما بر این است که انجمن هنوز در ابتدای راه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود توان آن را دارد که به اهداف بزرگ‌تری دست یابد. ما عزم خود را جزم کرده‌ایم که با بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها و با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های گوناگون در طول سه سال پیش رو، مراحل دیگری از فرایند پیشرفت مستمر انجمن را محقق سازیم.

تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، برقراری ارتباط مؤثر با نهادهای علمی داخل و خارج از کشور، گسترش کمّی و کیفی اعضای انجمن، برنامه‌ریزی جهت حرکت انجمن به سوی خودکفایی مالی، توسعۀ جامعۀ مخاطبان انجمن از فیلسوفان دین حرفه‌ای به عموم علاقه‌مندان، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود در اعضای انجمن و ارتقای ارتباط فیمابین آنان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی و اجرای دوره‌های آموزشی متنوع، ارتقاء کیفی و محتوایی وبسایت انجمن و … بخشی از کارهای مهمی است که امید داریم تحقق آن را در این دوره شاهد باشیم. هرچند در این دوران با پدیدۀ ناگوار شیوع جهانی بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن روبه‌رو هستیم، معتقدیم که این شرایط در کنار چالش‌های بزرگ آن، فرصت‌های جدیدی را نیز فراهم آورده که با شناسایی و بهره‌گیری از آن می‌توان از این دوران سخت با سربلندی و موفقیت عبورکرد.

در پایان، تأکید بر این مطلب را لازم می‌شماریم که تحقق مطلوب این برنامه‌ها بدون همکاری صمیمانۀ تک‌تک اعضای انجمن ممکن نخواهد بود. امیدواریم که با ظرفیت‌سازی مناسب در این دوره از مدیریت انجمن شاهد همکاری مؤثر و فراگیر هیئت‌مدیره با اعضای محترم باشیم.

۹/۹/۱۳۹۹

هیئت‌مدیرۀ انجمن‌علمی فلسفۀ دین ایران (دورۀ چهارم)

دیدگاهی بنویسید

28  +    =  34