فراخوان ارسال چکیده برای شرکت در کارگاه آموزشی

ارسال شده در: خارجی, رویداد | 0 | تعداد بازدید: 540

موضوع کارگاه: فلسفۀ دین در آسیا

تاریخ برگزاری: جمعه ۳۱ مارس تا شنبه اول آوریل ۲۰۲۳

۱۱ فروردین ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲

مکان برگزاری: کره جنوبی، سئول، دانشگاه یونسی(UIC)

مرکز مطالعات وریتاس (The Veritas Research Center ) در دانشگاه یونسی، میزبان برگزاری کارگاهی آموزشی با موضوع “فلسفه دین در آسیا”، به صورت و حضوری و آنلاین خواهد بود.

https://philevents.org/event/show/103294

هدف این کارگاه، گسترش دادن و جهانی کردن فلسفه دین است. تا به امروز، فلسفه دین بیشتر بر پاسخ به پرسش هایی متمرکز بوده است که درباره مسیحیت مطرح شده اند یا در این دین شکل گرفته اند. بعلاوه نشریات انگلیسی زبان که در این رشته پیشتاز بوده اند تمایل داشته اند مقالاتی را به چاپ برسانند که از کشورهای انگلیسی زبان برایشان ارسال شده است. این در حالی است که فلسفه دین حوزه ای گسترده است که پرسش های فلسفی مرتبط با همه ادیان و سنت های دینی را در بر می گیرد.

در همین رابطه، نشریاتی مثل الهیات تحلیلی (Analytic Theology) ، مطالعات دینی (Religious Studies)   و مجله بین المللی فلسفه دین، (The International Journal for Philosophy of Religion) بیشتر به دنبال مقالاتی هستند که در کشورهای غیر انگلیسی زبان نوشته می شود. بنابراین فلسفه دین، هنوز ظرفیت آن را دارد که حوزه نظریه پردازی خود را گسترش داده و بخش های بیشتری از جهان را در بر بگیرد.

در این کارگاه آموزشی، علاوه بر صحبت پیرامون همه موضوعات مرتبط با فلسفه دین، سمیناری در مورد چاپ آثار مرتبط، توسط پروفسور هلن دی کروز (Helen De Cruze)  سردبیر اجرایی مجله الهیات تحلیلی ارائه می شود.

مخاطبان این سمینار، در درجه اول افراد فعال در مشاغل پژوهشی و دانشجویان دکتری از سراسر آسیا هستند که مایل به چاپ مقاله در نشریات انگلیسی زبان طراز اول، در رشته فلسفه دین هستند. این سمینار، توصیه هایی قابل اجرا در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد تا بتوانند مقاله خود را به صورت یک مقاله قابل ارائه به مجله مورد نظر درآورند ( برای مثال روش نوشتن نامه معرفی کوتاه(cover letter)  برای مدیر مسئول یا سردبیر  و نیز به فرمت بردن مقاله را در چارچوب مجله مورد نظر آموزش می دهد). بعلاوه به مخاطبان خود آموزش می دهد مقاله خود را به کدام مجله بفرستند و چطور آن را بارگذاری کنند، چه روشی را در پیش بگیرند که مقاله آنها در مراحل اولیه بررسی رد نشود و چه زمانی مقاله خود را به یک ویراستار ارائه کنند.

علاقه مندان می توانند چکیده های خود را در زمینه فلسفه دین و حتی حوزه های نزدیک به آن، در قالب ۱۵۰ تا ۳۰۰ کلمه برای این کارگاه ارسال نمایند. از شرکت افراد فعال در مشاغل پژوهشی که در ابتدای راه قرار دارند و در آسیا مشغول به کار هستند در این کارگاه استقبال ویژه می شود.

نکات مهم درباره نحوه ارسال چکیده

  1. ایمیلی بسازید و در نوار موضوع (subject line) آن بنویسید: 

“Philosophy of Religion in Asia”    .

  • فایل چکیده خود را به آن ضمیمه نمائید.
  • مهلت ارسال چکیده ها، ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ (چهارشنبه ۹ آذر) ساعت ۱۱:۵۹ به وقت کره خواهد بود.
  • ایمیل خود را به آدرس زیر ارسال نمائید:

nataljadeng at yonsei.ac.kr

  • مقالات باید طوری نوشته شوند که در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قابل ارائه باشند.
  • در متن ایمیل، وابستگی سازمانی خود(Affiliation)  را ذکر کنید. برای مثال:

Department of Public Management, Faculty of Management, University of Guilan, Rasht, Iran.

  • لطفا در متن ایمیل، به این نکته اشاره کنید که به طور حضوری در کارگاه شرکت می کنید یا به صورت بر خط (online) . توجه داشته باشید فقط افراد دارای کمک هزینه سفر علمی یا افرادی که مقیم سئول یا مناطق اطراف آن هستند می توانند شرکت حضوری داشته باشند. به عبارت دیگر، میزبان پرداخت کمک هزینه سفر علمی را در دستور کار ندارد.

در پایان، لازم به ذکر است در صورت وجود هر گونه ابهام، می توانید مراتب را با nataljadeng at yonsei.ac.kr در میان بگذارید.

حمایت مالی این رویداد به طور مشترک از سوی پروژه فلسفه دین جهانی پروفسور یوجین ناگاساوا در دانشگاه بیرمنگام (https://www.global-philosophy.org/) و مرکز پژوهشی وریتاس در کالج بین المللی آندروود، دانشگاه یونسی کره انجام می گیرد.

دیدگاهی بنویسید

5  +  4  =