فراخوان همایش «ارزش‌شناسی خداباوری»

ارسال شده در: خارجی, رویداد | 0 | تعداد بازدید: 1,274

وجود، ذات و فعالیت خداوند آیا باعث بهتر شدند اوضاع، بهتر شدن آن‌ها یا هیچ‌کدام می‌شود؟ اصلاً چه «چیزهایی» با خداباوری می‌توانند بهتر، بهتر یا هیچ‌کدام باشند: جهان‌ها؟ وضع امور؟ زندگی اشخاص؟ چگونه؟ چگونه می‌توانیم از این تغییرات مطلع شویم؟

مطابق با این پژوهش، موضوعی که به این پرسش‌ها می‌پردازند «ارزش‌شناسی خداباوری» (the axiology of theism) است. طرفداران خداباوری مدعی اند که با خداباوری وضع (مثلاً در عدالت جهانی، معناداری زندگی و…) بهتر می‌شود. در مقابل طرفداران خداناباوری با خداباوری اتفاقاً وضعیت (مثلاً در نقض حریم خصوصی ما، تخفیف کرامت انسانی، کاهش قدرت ما برای فهم جهان، نامنسجم ساختن اخلاق و …) بدتر هم می‌شود. همچنین ممکن است افرادی در این میان مدعی باشند چیزها با خداباوری نه بهتر می‌شوند و نه بدتر، یا باید داوری در باب را تعلیق کنیم.

در این همایش قصد داریم به این موضوعات بپردازیم. چکیده‌ها با اندازۀ تقریبی ۵۰۰ کلمه باید حداکثر تا ۲۵ اردیبهشت (۱۵ می) به آدرس ایمیل kraay@ryerson.ca ارسال شوند. تا ۱۱ خرداد (۱ ژوئن) نتایج به شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود و به ۲۰۰ دلار کانادا به مقالات برگزیده اعطا می‌شود.

این همایش توسط دانشگاه رویرسون و دانشگاه بین‌المللی ال‌سی‌سی برگزار می‌شود.

سخنرانان کلیدی:

لیز جکسون (دانشگاه رویرسون)

آشا لنچرستر-توماس (دانشگاه بیرمنگام)

کریک لوغید (دانشگاه پرتوریا)

هلن یتر-چاپل (دانشگاه میامی)

منبع

دیدگاهی بنویسید

  +  69  =  78